Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Flamenco Music and National Identity in Spain explores the efforts of the current government in southern Spain to establish flamenco music as a significant patrimonial symbol and marker of cultural identity. Further, it aims to demonstrate that these Andalusian efforts form part of the ambitious project of rethinking the nation-state of Spain, and of reconsidering the nature of national identity. A salient theme in this book is that the development of notions of style and identity are mediated by social institutions. Specifically, the book documents the development of flamenco's musical style by tracing the genre's development, between 1880 and 1980, and demonstrating the manner in which the now conventional characterization of the flamenco style was mediated by krausist, modernist, and journalist institutions. Just as importantly, it identifies two recent institutional forces, that of audio recording and cinema, that promote a concept of musical style that sharply contrasts with the conventional notion. By emphasizing the importance of forward-looking notions of style and identity, Flamenco Music and National Identity in Spain makes a strong case for advancing the Spanish experiment in nation-building, but also for re-thinking nationalism and cultural identity on a global scale.