Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Charles Astor Bristed (1820-1874) was an American scholar and author, and the first American writer to defend American English spelling. Having graduated from Trinity College in 1845 he published this two-volume account of his experiences at the university in 1852 to provide accurate, first-hand information for Americans about study in an English university, with the intention of starting a debate over the inclusion of aspects of English higher education in the American system. Volume 2 contains an analysis of study at Cambridge and compares this with study at American universities, including a description of the supposed shortcomings and advantages of American higher education and its contrasts with the English system. This volume provides valuable insights into the differences between English and American higher education in the nineteenth century. Examination papers for mathematics and classics from the 1840s are included in an appendix.