Welke mediakanalen vind jij belangrijk om boekeninspiratie op te doen?
Het invullen van onze vragenlijst kost maar een paar minuten en jouw feedback betekent heel veel voor ons!
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Hamlet is probably the most famous play in the world. The distinguished English critic, J. C. Trewin, saw his first performance of it in 1922, and thereafter, professionally, as drama critic successively of the Observer, Punch, and the Illustrated London News, he saw it repeatedly through sixty years of theatrical history. In this most unusual book of theatrical criticism he discusses all the leading Hamlets, including John Barrymore, John Gielgud, Maurice Evans, Michael Redgrave, and Laurence Olivier. He reflects on how the play has sounded through its many productions, how it has looked to audiences, how the critics reacted, what were the backstage arguments and the changing mores of theatrical life. Trewin's criticism is not only judicious. It is impassioned: "In March 1924, I had my first overwhelming theatrical experience. "Great," often implying no more than a night's enthusiasm, is a word like "marvellous" and "wonderful," to use sparely; but after sixty years I use it for the Hamlet of Ernest Milton...an American actor of Jewish descent who had settled in England, and who had conquered the Old Vic with his romantic passion and the surge of his verse-speaking.... On seeing the Ghost he had indeed a supernatural visitation; he became a man possessed. "Angels and ministers of grace defend us!" was breathed, barely audible, as he swung round from Horatio. When he was left alone on the battlements the haunting cry, "Hillo! ho! ho! boy! Come, bird, come!" rose as I would never know it again. From the distant night I think still of throat-tightening excitement, of an emotional force sometimes almost demonic. Speech after speech he double-charged. I cannot say at this distance how many Hamlet problems he answered, though the voice speaks unblurred. For me, with his felicities and faults, his leaping across every chasm, he governed the stage as the man himself, of "the courtier's, soldier's, scholar's, eye, tongue, sword." A joy of a book.