• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

First Films of the Holocaust

Soviet Cinema and the Genocide of the Jews, 1938-1946

Jeremy Hicks
Paperback | Engels | Russian and East European Studies | nr. 233
€ 83,95
+ 167 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Most early Western perceptions of the Holocaust were based on newsreels filmed during the Allied liberation of Germany in 1945. Little, however, was reported of the initial wave of material from Soviet filmmakers, who were in fact the first to document these horrors. In First Films of the Holocaust, Jeremy Hicks presents a pioneering study of Soviet contributions to the growing public awareness of the horrors of Nazi rule. Even before the war, the Soviet film Professor Mamlock, which premiered in the United States in 1938 and coincided with the Kristallnacht pogrom, helped reinforce anti-Nazi sentiment. Yet, Soviet films were often dismissed or even banned in the West as Communist propaganda. Ironically, in the brief 1939-1941 period of Nazi and Soviet alliance, such films were also banned in the Soviet Union, only to be reclaimed after the Nazi attack on the Soviet Union in 1941, and suppressed yet again during the Cold War. Jeremy Hicks recovers much of the major film work in Soviet depictions of the Holocaust and views them within their political context, both locally and internationally. Overwhelmingly, wartime films were skewed to depict Soviet resistance, \u201cRed funerals, \u201d and calls for vengeance, rather than the singling out of Jewish victims by the Nazis. Almost no personal testimony of victims or synchronous sound was recorded, furthering the disconnection of the viewer to the victims. Hicks examines correspondence, scripts, reviews, and compares edited with unedited film to unearth the deliberately hidden Jewish aspects of Soviet depictions of the German invasion and occupation. To Hicks, it's in the silences, gaps, and ellipses that the films speak most clearly. Additionally, he details the reasons why Soviet Holocaust films have been subsequently erased from collective memory in the West and the Soviet Union: their graphic horror, their use as propaganda tools, and the postwar rise of the Red Scare in the United States and anti-Semitic campaigns in the Soviet Union.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
312
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 233

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780822962243
Verschijningsdatum:
15/11/2012
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 226 mm
Gewicht:
539 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 167 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
ACTIE

Nu 10% korting

op dé must-haves van het jaar
ACTIE
Standaard Boekhandel - De must-haves van 2024
KOM LANGS IN ONZE WINKELS

Hoera! Het is weer het Feest van het Boek

van 31/10 t.e.m. 03/11
KOM LANGS IN ONZE WINKELS
Feest van het Boek
WEDSTRIJD

Alleen in onze winkels: koop een boek en win een boekenfeest bij je thuis

Jij kiest welke topauteur misschien bij jou over de vloer komt!
WEDSTRIJD
Win een boekenfeest bij je thuis
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.