Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Canadians are told that provincial premiers wield considerable sway. Critics decry premiers as autocrats and dictators, while supporters label them as altruists and great leaders. In Newfoundland and Labrador the premier is expected to be the province's overlord, a patriotic defender of provincial interests, and the decision-maker who brokers competing policy priorities. But does a premier have as much power over government policy decisions as is popularly believed? First among Unequals, a detailed enquiry into the administration of Premier Danny Williams and the first year of his successor Kathy Dunderdale, suggests that the power of the premier is exaggerated by the media, critics, political parties, the public service, and the leaders themselves. With perspectives from economics, education, geography, health policy, history, and political science, contributors explore how dominant Williams was and test theories to show how power operates in provincial governments. They examine politics and government through case studies of the healthcare sectors, education, the fisheries, rural and regional development, hydroelectric projects, and the labour market. Focusing on an era of political populism and rapid economic growth, First among Unequals reasons that there is not enough evidence to suggest that the Premier's Office - even with someone like Danny Williams at the helm - independently shapes public policy. Contributors include Karlo Basta (Memorial), Sean Cadigan (Memorial), Angela Carter (Waterloo), Christopher Dunn (Memorial), Jim Feehan (Memorial), Gerald Galway (Memorial), Ryan Gibson (Memorial), James Kelly (Concordia), Royce Koop (Manitoba), Mario Levesque (Mount Allison), Maria Mathews (Memorial), John Peters (Laurentian), Michelle Porter (Memorial), Kate Puddister (McGill), Valérie Vézina (UQAM), and Kelly Vodden (Memorial, Grenfell).