Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Financial Education or Financial Literacy is of major concern to all developed countries. The OECD, World Bank and the EU Commission have taken the first initiatives to further this kind of education alongside similar efforts by national governments. The rising use of financial services to finance living, education and homes, to care for old age through private pension schemes, to transfer and receive money from far away places, and to insure the rising risks in everyday life, all put consumers into the difficult position of having to take decisions under uncertain conditions, by using highly sophisticated and complex products and services, offered to them by all kinds of providers who are acting in their own economic interest. This creates new risks and distortions in the market. The present report written by scientists from the UK, Germany, France, Belgium and Italy try to give an initial overview of what could truly be called "financial education" in these countries. Its approach is distinct from efforts in professional education, economics or marketing aimed at informing the public about financial matters. It takes the perspective of consumers, individuals who want to optimise the value of their income and target their expenditures in order to gain personal welfare through the use of financial services, while preventing over-indebtedness and the loss of income which can result from inadequate products or inadequate use of them.