Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
'Filming the Modern Middle East' is the first comparative investigation of how modern American cinema and the cinemas of the Arab world represent Middle Eastern politics to their audiences. Lina Khatib examines the cinematic depictions of major political issues, from the Arab-Israeli conflict to the Gulf War, to Islamic fundamentalism, and covers films made in the USA, in Egypt, Tunisia, Morocco, Lebanon, Syria and Palestine. She explores cinema's role as a tool of nationalism in the USA and the Arab world, and the challenges the Arab cinemas present to Hollywood's dominant representations of Middle Eastern politics. But, she also reveals similarities between supposed contradictory cinemas and - importantly - not only how the 'Orient' is constructed by the 'Occident', but also how the 'Orient' itself in these cinemas represents Self and Others and how it is consumed by internal as well as external struggles. This is a fascinating, original contribution to the burgeoning interest in world cinemas, which also offers a fresh way of seeing Middle East politics through cinematic lenses.