Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This vintage book contains two pioneering volumes on the subject of film making by V.I. Pudovkin. Considered two of the most valuable manuals of the practice and theory of film making ever written, these texts will prove invaluable for the student or film enthusiast, and are not to be missed by discerning collectors of such literature. The chapters of this volume include: 'The Film Scenario and Its Theory', 'Film Director and Film Material', 'Types Instead of Actors', 'Close-Ups in Time', 'Asynchronism as a Principle of Sound Film', 'Rhythmic Problems in my First Sound Film', 'Notes and Appendices', 'Film Acting', et cetera. Vsevolod Illarionovich Pudovkin (1893 - 1953) was a Russian film director, screenwriter, and actor, famous for developing influential theories of montage. This volume is being republished now complete with a new prefatory biography of the author.