Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Film and Urban Space: Critical Possibilities traces recurring debates about what constitutes film's political potential and argues that the relation between film and urban space has been crucial to these debates and their historical transformations. The book demonstrates that in the attempt to follow certain prescriptions - shooting on location, disrupting normalizing time, experimenting with memory, interlinking the spaces of screen and cinema - films invariably use the relation between film and urban space as a kind of laboratory, testing anew received prescriptions but invariably encountering new opportunities and new limits. A wide range of key films, from Dziga Vertov's 1928 Man with a Movie Camera to Jia Zhangke's 2008 24 City, are discussed in depth, each offering an argument for how the encounter between specific manifestations of modern urban space and politically engaged film strategies has served to challenge the status quo and stimulate critical thinking.