• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Film and Television Production in the Age of Climate Crisis

Towards a Greener Screen

€ 147,95
+ 295 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

This volume brings together a range of voices from across the global environmental media community to build a comparative international set of perspectives on 'green' film and television production. Through this, it provides a necessary intervention in environmental media studies that actively foregrounds media infrastructure, production, policy, and labour - that is, the management and practice of media production cultures.
Due to its immense sociocultural influence and economic resources, the global screen media industry is at the forefront of raising awareness for the political and social issues resulting from accelerated environmental instability. However, the 21st century relationship between screen media and the environment has another face that demands urgent scrutiny. The advent of the digital age and the vast electrical and Information and Communication Technologies (ICT) infrastructures required to support digital production, distribution, and archiving has resulted in the rapid expansion and diversification of the industry's resource use, infrastructure construction, energy dependency, and consequent waste and emissions production. Addressing these structures is essential to alleviating their environmental and social impact and ensuring that the industry's rhetoric on environmental responsibility is reflected in its practice.
As a mitigating counterbalance to the above trends, there has been a heightenedpush for sustainability measures along various lines of industry management, policy, and practice. These initiatives--including the cultural values they reflect, the political economies that form their logic, the managerial and marketing tactics that orchestrate them, and the environmental realities of their implementation--form the central object of inquiry for this collection.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
242
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9783030981198
Verschijningsdatum:
19/08/2022
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
148 mm x 210 mm
Gewicht:
462 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 295 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
AANGERADEN

Alles voor een vliegende start

op school en op kantoor
AANGERADEN
Tips voor een vliegende start
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.