Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Melanesians of Goodenough Island, off the eastern coast of New Guinea, have developed the principle of gift-giving to an extraordinary degree. Instead of resorting to arms in their quarrels or demanding compensation for offences, they present enemies and offenders with pigs and yams in order to shame them. This custom of coercive gift-giving operates at various organizational levels and through two main institutional forms: competitive food exchange and festivals. Dr Young analyses in depth the social and political structure of a single village, dealing in detail with its system of social control and those vexed topics of Melanesian ethnography - leadership and sorcery. Of particular interest is the author's description of the configuration of values which makes food-giving-to-shame meaningful to the Goodenough Islander for whom 'happiness is a rotting yam', and the worst evil 'hunger-producing sorcery'. The careful use of case material gives vivid insights into the lifestyle, world view and humanity of these proud and fractious people.