Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English Summary: The world of opera has been shaken for decades by an intense debate around the challenges of lyric staging: is it legitimate to qualify certain productions as unfaithful in relation to the creator's intentions? What, on the contrary, makes it possible to speak of loyalty? The objective of this book is to try to determine in relation to which specific aspects of the universe of the creator and of the work, these judgments were constructed. The author bases his argument on some two hundred and thirty European, American and Canadian productions, and in particular those of operas by Berg, Bizet, Debussy, Handel, Janacek, Mozart, Offenbach, Richard Strauss and Wagner. French Description: Le monde de l'opera - ses fideles et ses critiques - est secoue depuis des decennies par un debat intense autour des enjeux de la mise en scene lyrique: est-il legitime de qualifier certaines productions d' infideles par rapport aux intentions du createur? Qu'est-ce qui, au contraire, permet de parler de fidelite ? L'objectif de ce livre est de tenter de determiner par rapport a quels aspects specifiques de l'univers du createur et de l'oeuvre, ces jugements ont ete construits. L'auteur fonde son argumentation sur quelque deux cents trente productions europeennes, americaines et canadiennes, et tout particulierement celles d'operas de Berg, Bizet, Debussy, Haendel, Janacek, Mozart, Offenbach, Richard Strauss et Wagner. Chez ce dernier, la multiplicite des enjeux politiques, sociaux et ideologiques en fait la pierre de touche de toute mise en scene lyrique. L'oeuvre de Patrice Chereau est egalement au coeur de cette investigation, mais l'auteur en confronte constamment les enjeux avec les productions du Metropolitan Opera de New York, du Glimmerglass Opera Festival de Cooperstown (USA) et des Festivals d'Aix-en-Provence et de Bayreuth.