Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Fictions of State

Culture and Credit in Britain, 1694–1994

Patrick Brantlinger
Hardcover | Engels
€ 150,95
+ 301 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

In this ambitious book, Patrick Brantlinger offers a cultural history of Great Britain focused on the concept of "public credit," from the 1694 founding of the Bank of England to the present. He draws on literary texts ranging from Augustan satire such as Gulliver's Travels to postmodern satire such as Martin Amis's Money: A Suicide Note. All critique the misrecognition of public credit as wealth.

The economic foundations of modern nation-states involved national debt, public credit, and paper money. Brantlinger traces the emergence of modern, imperial Great Britain from those foundations. He analyzes the process whereby nationalism, both the cause and the result of wars and imperial expansion, multiplied national debt and produced crises of public credit resolved only through more nationalism and war. During the first half of the eighteenth century, conservatives attacked public credit as fetishistic and characterized national debt as alchemical. From the 1850s, the stabilizing theories of public credit authored by David Hume, Adam Smith, Henry Thornton, and others, helped initiate the first "social science" economics.

In the nineteenth century, literary criticism both paralleled and questioned early capitalist discourse on public credit and nationalism, while the Victorian novel refigured debt as the individual, private credit and debt. During the era of high modernism and Keynesian economics, the notion of high culture as genuine value recast the debate over money and national indebtedness. Brantlinger relates this cultural-historical trajectory to Marxist, poststructuralist, and postcolonial theories about the decline of the European empires after World War II, the global debt crisis, and the weakening of western nation-states in the postmodern era.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
304
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780801431906
Verschijningsdatum:
2/05/1996
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
616 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 301 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.