Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Every philosopher of science, and every student of the philosophy of science, has heard of Paul Feyerabend: the iconoclast who supposedly asserted that science is not rational, nor objective, but is characterised by anarchism, relativism, subjectivism and power. In this book it is argued that this picture of Feyerabend is false. Though Feyerabend was an iconoclast, his destructive philosophy was also creative. Feyerabend was deeply critical of a particular theory of scientific rationality, herein labelled 'Rationalism' - characterised as the algorithmic application of universal, necessary, atemporal rules - but he did not completely reject the idea of scientific rationality. It is argued that Feyerabend implicitly supported an alternative theory of rationality, herein labelled tightrope-walking rationality, characterised as the context-sensitive balancing of inherently irreconcilable values. The first half of the book deals with the entrenched misunderstandings of Feyerabend's philosophy that have arisen through a lack of appreciation of the target of Feyerabend's criticisms. The second half of the book brings together the positive elements to be found in Feyerabend's work, and presents these elements as a coherent alternative conception of scientific rationality.