Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
At the ESWTR-conference in 2009, a subject group on Art Religion was introduced. Due to this, the idea for this ESWTR-volume on Feminist Theology and Visual Arts came up. Feminist theologians and women artists interested in religion had already met within the context of the ESWTR. Now, they could further engage in this dialogue. The insight that art might have an important function within feminist spirituality and feminist theory gave this undertaking a special power and perspective. In the articles, the question of a justification of a religious interpretation of art is a topic especially in regards to contemporary secular art, and within a historical perspective as a dangerous memory as a result of the Second World-war atrocities. The opposite question, whether or not art is applicable to religion, or, whether images should be used at all in its practice - as in the historic (patriarchal!?) controversy on image-worship, or, in the demand for a moratorium of images in the practice of meditation - didn't appear to raise questions amongst women. Yet, an emerging topic was the impact and the place that a growing number of women's religious artworks should have; that is art by women who do not receive much attention in the (post) modern art-scene and religious communities and its economy, but rather develop their work on its margins. The basic agreement amongst the authors therefore posed the question of how such a dialogue between Feminist Theology and Visual Art on a face to face level should best be realized!? The book itself represents an answer to this question.