Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Feminist Film Theory and Pretty Woman, Mari Ruti traces the development of feminist film theory from its foundational concepts such as the male gaze, female spectatorship, and the masquerade of femininity to 21st-century analyses of neoliberal capitalism, consumerism, postfeminism, and the revival of "girly" femininity as a cultural ideal. By interpreting Pretty Woman as a movie that defies easy categorization as either feminist or antifeminist, the book counters the all-too-common critical dismissal of romantic comedies as mindless drivel preoccupied with trivial "feminine" concerns such as love and shopping. The book's lucid presentation of the key concerns of feminist film theory, along with its balanced reading of Pretty Woman, shed light on a Hollywood genre often overlooked by film critics: the romantic comedy.