Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book examines the central significance of sexualized female corpses in modern and contemporary Hispanic and Anglophone crime fiction. Beginning with the foundational detective fictions of the nineteenth century, it draws from diverse subgenres to describe a transatlantic tradition of necropornography characterized by lascivious interest in female cadavers, dissection, morgues, femicide, and snuff movies. Hard-boiled and police procedural classics from the U.S. and the U.K. are juxtaposed with texts by established Spanish and Spanish American genre masters and with obscure works that prefigure the contemporary transmedial boom in corpse-centered fictions. The rhetoric and aesthetics of necropornographic crime fiction are related to those of popular crime journalism and forensic-science television dramas. This study argues that crime fiction has long fixated disproportionately on the corpses of beautiful young white women and continues to treat their deaths and autopsies as occasions for male visual pleasure, male subjective self-affirmation and male homosocial bonding.