Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Malvasia's life of Marcantonio Raimondi includes Malvasia's critical catalogue of prints by or after Bolognese artists, from Giulio Bonasone to Giovan Battista Pasqualini. A great connoisseur and avid collector of prints, Malvasia recognizes the intelligence and novelty inherent in Giorgio Vasari's life of Marcantonio with its list of prints produced by the Bolognese engraver. In republishing Vasari's life, Malvasia not only adds valuable new information, but also completes Vasari's list by cataloguing all the prints unnoticed by his Florentine predecessor. Aware of the interest of amateurs and collectors in identifying old and new prints, establishing their states, and building up an exhaustive collection, Malvasia undertakes the groundbreaking task of describing, one by one or by coherent series, the whole corpus of prints executed by or after Bolognese masters as far as he could determine. He describes the subjects of these works accurately, transcribes their inscriptions, specifies their techniques (whether engraving, etching, or woodcut), supplying their measurements in Bolognese once. In listing the works of Bonasone, the Carracci, Giovan Luigi Valesio, Guido Reni, and Simone Cantarini, among others, Malvasia often comments on their technical and aesthetic qualities, resorting to a refined and complex terminology that reveals his profound knowledge of printmaking. In her introductory essay, Naoko Takahate explains the historical significance of Malvasia's innovative production of the first extensive print catalogue, shedding new light on the unique context of Bolognese printmaking in the sixteenth and seventeenth centuries. In her notes, Takahatake identifies over eight hundred prints mentioned by Malvasia, almost all of which are reproduced in color in a separate volume. Underscoring the importance of Malvasia's critical catalogue for amateurs and collectors, Carlo Alberto Girotto offers a critical edition of the annotations made by the French art theorist Roger de Piles to his own copy of the Felsina pittrice (now in the library of the Institut National d'Histoire de l'Art, Paris). At the end of the translation and notes, Lorenzo Pericolo publishes the sections of Malvasia's Scritti originali (Ms. B16, Biblioteca Comunale dell'Archiginnasio, Bologna) relating to Bonasone.