Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Felix Adler, founder of the Ethical Culture Societies and of the Ethical Culture Fieldston Schools, was a social reformer and a religious radical. This book explores his proposals for the democratization of the moral ideal and the application of this concept to the reconstruction of industrial society. Challenging the moral credentials of both capitalism and socialism, he proposed a «vocational democracy» in which the talents of each human being were to be expressed in vocation, in politics, and in schooling. As a reformer, he moved freely from the world of experience to the world of ideas. As a religious radical he drew upon this dialectical move to reconstruct what he called the «spiritual» universe. Opposed to otherworldliness, it was for him an evolutionary outcome of the process of «ethicizing» experience, that is of reconstructing work, school, and politics in the light of the moral ideal. Unlike the utopians, however, he insisted that frustration and the «pains of experience» were inevitable. Although a progressive and a radical, he avoided the trap of facile optimism. He developed, therefore, an unusual integration of religious liberalism, social and educational reform, and a tragic sense of life.