• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Feeling Canadian

Television, Nationalism, and Affect

Marusya Bociurkiw
Paperback | Engels | Film and Media Studies
€ 59,95
+ 119 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

"My name is Joe, and I AM Canadian!" How did a beer ad featuring an unassuming guy in a plaid shirt become a national anthem? This book about Canadian TV examines how affect and consumption work together, producing national practices framed by the television screen. Drawing on the new field of affect theory, Feeling Canadian: Television, Nationalism, and Affect tracks the ways that ideas about the Canadian nation flow from screen to audience and then from body to body.

From the most recent Quebec referendum to 9/11 and current news coverage of the so-called "terrorist threat," media theorist Marusya Bociurkiw argues that a significant intensifying of nationalist content on Canadian television became apparent after 1995. Close readings of TV shows and news items such as Canada: A People's History, North of 60, and coverage of the funeral of Pierre Trudeau reveal how television works to resolve the imagined community of nation, as well as the idea of a national self and national others, via affect. Affect theory, with its notions of changeability, fluidity, and contagion, is, the author argues, well suited to the study of television and its audience.

Useful for scholars and students of media studies, communications theory, and national television and for anyone interested in Canadian popular culture, this highly readable book fills the need for critical scholarly analysis of Canadian television's nationalist practices.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
192
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781554582686
Verschijningsdatum:
12/04/2011
Uitvoering:
Paperback
Bestandsformaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
169 mm x 229 mm
Gewicht:
281 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 119 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
BUNDELPROMO

2+1 GRATIS op meer dan 200 producten

Profiteer nu van onze vroegboekkortingen
BUNDELPROMO
2+1 GRATIS op meer dan 200 producten
ACTIEPRIJS

€ 10 korting

op de Vivlio Light en Light HD e-reader
ACTIEPRIJS
Vivlio Light en Light HD e-reader met € 10 korting
AANGERADEN

Dé boeken bij jouw vakantiebestemming

door ons geselecteerd
AANGERADEN
Dé boeken bij jouw vakantiebestemming
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.