Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Fashion Theory

An Introduction

Malcolm Barnard
Hardcover | Engels
€ 236,95
+ 473 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Fashion is both big business and big news. From models' eating disorders and sweated labour to the glamour of a new season's trends, statements and arguments about fashion and the fashion industry can be found in every newspaper, consumer website and fashion blog. Books which define, analyse and explain the nature, production and consumption of fashion in terms of one theory or another abound. But what are the theories that run through all of these analyses, and how can they help us to understand fashion and clothing?

Fashion Theory: an introduction explains some of the most influential and important theories on fashion: it brings to light the presuppositions involved in the things we think and say about fashion every day and shows how they depend on those theories. This clear, accessible introduction contextualises and critiques the ways in which a wide range of disciplines have used different theoretical approaches to explain - and sometimes to explain away - the astonishing variety, complexity and beauty of fashion. Through engaging examples and case studies, this book explores:

  • fashion and clothing in history
  • fashion and clothing as communication
  • fashion as identity
  • fashion, clothing and the body
  • production and consumption
  • fashion, globalization and colonialism
  • fashion, fetish and the erotic.

This book will be an invaluable resource for students of cultural studies, sociology, gender studies, fashion design, textiles or the advertising, marketing and manufacturing of clothes.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
244
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415496209
Verschijningsdatum:
2/04/2014
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
152 mm x 234 mm
Gewicht:
544 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 473 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.