Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Fashion Retailing

From Managing to Merchandising

Dimitri Koumbis
Paperback | Engels | Basics Fashion Management
€ 33,95
+ 67 punten
Uitvoering
Verwachte leverdatum onbekend
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Throughout modern history, retailers have opened their doors to consumers, providing them with goods and services that satisfy both rational and emotional needs. They do this by evoking a customer's sensory system, to create memorable experiences that will entice shoppers to visit again and again.

Starting with a brief overview of the history of retail, market research, site selection and retail typology are then discussed. The differences between on-site and off-site retailing are distinguished; and multi-channel approaches that have been used in retail test markets as a means to cost-effective growth within the industry are explored, with specific reference to how technology has created a new formula within a stagnant model.

Fashion Retailing further explores back-of-house functions, such as human resources (hiring, payroll, job descriptions and salaries) and loss prevention from a management standpoint. Front-of-house functions, including merchandising (product analysis, fixturing, fixture sales tracking), visual merchandising (seasonal displays, windows, mannequins), circulation patterns and the relationship between the merchandising and management teams in driving overall sales and brand image, are explored across different retailers.

Readers will gain a thorough understanding of how the retail model operates in an effort to continually capture the ever-changing market, as well as an insight into corporate social responsibility (CSR) and brand sustainability.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
192
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781350124813
Verschijningsdatum:
15/05/2019
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
160 mm x 229 mm
Gewicht:
430 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 67 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.