Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
Family Entrepreneurship: A Developing Field contributes to the previous literature on this topic in three different ways. First, through the offered conceptualization of family entrepreneurship, the authors make it possible to disentangle complex relationships that characterize the field. Second, this review of the literature offers some examples of how entrepreneurial behaviors can be affected by the interplays that can occur among these actors and sheds light on the fact that not only family businesses are social systems composed of the controlling family unit, the business entity, and the individual family members but also that there can be bi or even multi directional relationships among them. Third, the authors propose a research agenda that offers some concrete examples of research questions that should advance our knowledge of family entrepreneurship. Family Entrepreneurship: A Developing Field is structured as follows. Section 1 presents a conceptualization of family entrepreneurship: we present the loci of entrepreneurial behaviors (the family, the individual, and the family firm) and position the interactions between these loci, the different nexus between each pair of loci. Section 2 studies the family - individual nexus, and in particular socialization, support and encouragement, and experimentation. The third section develops on the nexus individual - family firm. The fourth section explores the nexus family - family firm. During the course of this contribution the authors come to recognize that not only is there a dearth of theory-testing and empirical research concentrating on the effects of family factors on entrepreneurial processes where the family dimensions may be placed at the center stage, but there is also a need to show the interconnectedness of entrepreneurship in family firms by considering how entrepreneurial behaviors are hindered or promoted by the three nexus we have identified - those between the individual, the family, and family business. The concluding comments underscore the fact that although much is yet to be done, family entrepreneurship could definitely be seen definitely as an emerging field of research that deserves full attention.