Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
"In The Remaking of Christian Doctrine, I attempted a critical discussion of some of the central facets of traditional Christian doctrine. To some Christians that aim in itself seemed suspect. But many scholars who had no complaints to raise about the general aim were unhappy about the outcome. It appeared to them to be "negative" or "unconstructive", failing to do justice to the living character of Christian faith. However, that book had a limited role in that respect. I spoke of the need for further work to be done. But the problem of how that further work is to be done, how to spell out more fully and more richly the experienced content of Christian belief, is an acute one. In particular, how can the critical theologian show the relation of his critical studies and the faith as it is believed and practised, and do so responsibly in an age where we are so aware of the varieties both of imagery and of forms of faith. The answer has seemed to me to write more personally about Christian faith, as I apprehend it, than I would naturally have chosen to do. I have tried not merely to describe that faith, but to give some account of the grounds for my holding it. Despite the more personal approach, the book is still intended as a contribution to theology rather than as a piece of directly religious writing. Whether the result embodies that more "positive" or "constructive" approach that some of my critics have desiderated, I must leave to others to judge."