Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Most of today's familiar fairy tales come from the stories of Charles Perrault, the Brothers Grimm, and Hans Christian Andersen, but this innovative study encourages us to explore the marvelous tales of authors from the early modern period Giovanni Straparola, Giambattista Basile, Madame Marie-Catherine D'Aulnoy, and others whose works enrich and expand the canon. As author Jo Eldridge Carney shows, the queen is omnipresent in these stories, as much a hallmark of the genre as other familiar characteristics such as the number three, magical objects, and happy endings. That queens occupy such space in early modern tales is not surprising given the profound influence of so many powerful queens in the political landscapes of early modern England and Europe. Carney makes a powerful argument for the historical relevance of fairy tales and, by exploring the dynamic intersection between fictional and actual queens, shows how history and folk literature mutually enrich our understanding of the period.