Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This study applies Victor Turner's theory of liminality to an examination of early British Gothic fiction and its cultural context. Contrary to the widespread belief that the Gothic is escapist in nature, a close reading of novels such as William Godwin's Caleb Williams (1794), Mary Shelley's Frankenstein (1818) or Charles Maturin's Melmoth the Wanderer (1820) reveals that they actively engage with socio-political and educational debates of the time. Using the licence of fantastic literature, the Gothic sets up social experiments in which young, inexperienced protagonists have to face a variety of institutions. Under what circumstances are they willing to submit to these social orders? Why are rites of passage often bound to fail? These are questions consistently raised in this genre and explored in this study with reference to a wide range of political, legal, and educational treatises of the eighteenth century.