Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is a lavishly illustrated volume that offers a new interpretation of the significance of the portrait image during the final decades of the nineteenth century in Britain, using materials drawn from the Mark Samuels Lasner Collection at the University of Delaware. This study highlights the connections between the images of writers' and artists' faces that circulated through the British periodical press, through exhibition spaces in London, and through book publishing, and such late-Victorian cultural obsessions as defining 'genius, ' masculinity, femininity, and class status. It focuses in particular on the figure of Oscar Wilde as the writer who best exploited the new market for portraits in advancing his own career, but moves beyond him to look at the broader topic of how and why writers' and artists' faces were idealized, caricatured, and also studied by the general public. It examines, too, the relationship between the circulation of portraits and notions of modernity created through advertising, public relations, and commodification