Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Alexander the Great changed the face of the ancient world. During his life and after his death, his image in works of art exerted an unprecedented influence-on marbles, bronzes, ivories, frescoes, mosaics, coins, medals, even painted pottery and reliefware. Alexander's physiognomy became the most famous in history. But can we really know what meaning lies behind these images?
Andrew Stewart demonstrates that these portraits--wildly divergent in character, quality, type, provenance, date, and purpose--actually transmit not so much a likeness of Alexander as a set of carefully crafted clichés that mobilize the notion "Alexander" for diverse ends and diverse audiences. Stewart discusses the portraits as studies in power and his original interpretation of them gives unprecedented fullness and shape to the idea and image called "Alexander."