Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Exploring Technology and Social Space

Wise
Paperback | Engels | New Media Cultures | nr. 1
€ 216,95
+ 433 punten
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Examining the fundamental assumptions that we hold about the role of technology in our lives, Technology and Social Space describes the possibilities and limitations of human agency within the new wired world. In a patient and thoughtful style, author J. Macgregor Wise elaborates a critical, philosophical, and epistemological framework from which to better understand our relations to technology and social space. The book argues that most treatments of technology and society arise from a modernist episteme (or set of assumptions) that radically separates humans from technologies, focusing on questions of determination and identity. In an attempt to provide a clearer view of technology and social space, the book explores alternative perspectives centered on notions of agency. Working from within these alternative epistemes, the book turns its attention to the burgeoning technological assemblage of communication and information characterized by the Internet and cyberspace. Technology and Social Space draws on the philosophy of Deleuze and Guattari and the actor-network sociology of Bruno Latour, and brings together diverse examples from cyborg films, television, museums, cyberspace, and debates over a New World Information and Communication Order. Ultimately, the book describes the possibilities and limitation of human agency within the new wired world. This groundbreaking volume will be of interest to professionals and academics in popular culture, media studies, mass communication, and sociology.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
231
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 1

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780761904229
Verschijningsdatum:
3/09/1997
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
155 mm x 234 mm
Gewicht:
362 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 433 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.