Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Explaining Tonality

Schenkerian Theory and Beyond

Matthew Brown
Hardcover | Engels | Eastman Studies in Music | nr. 27
€ 132,95
+ 265 punten
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

A defense of Schenkerian analysis of tonality in music.

A wide range of music -- from Bach to Mozart and Brahms -- is marked by its use of some form of what is generally called "tonality" the tendency of music to focus melodically on some stable pitch or tonic and for its harmony to use functional triads. Yet few terms in music theory are more enigmatic than that seemingly simple word "tonality."
Matthew Brown's Explaining Tonality: Schenkerian Theory and Beyond considers a number of disparate ways in which functional tonality has been understood. In particular, it focuses on the comprehensive theory developed by Heinrich Schenker in his monumental three-part treatise Neue musikalische Theorien und Phantasien [1906-1935].
Schenker systematically investigated the ways in which lines and chords behave both locally within individual tonal phrases and globally across entire compositions. Explaining Tonality shows why Schenker was able to elucidate tonal relationships so successfully and the many advantages that his explanations have over those of his rivals. In addition, it proposes some ways in which Schenker's approach can be extended to tonal features in works from before Bach [such as Monteverdi] and after Brahms [such as Debussy, Stravinsky, and much popular music of today].
Along the way, the book explores six methodological criteria that help in building, testing, and evaluatinga plausible theory of tonality or, indeed, any other musical phenomenon: accuracy, scope, fruitfulness, consistency, simplicity, and coherence. It reveals how understanding the tonality of a piece can shed light on other aspects of musical composition. And, in conclusion, it describes some ways in which Schenkerian theory might fruitfully develop in the future.

Matthew Brown is Professor of Music Theory at the Eastman School of Music, Universityof Rochester, and author of Debussy's "Ibéria" [Oxford University Press].

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
315
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 27

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781580461603
Verschijningsdatum:
30/06/2005
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
162 mm x 235 mm
Gewicht:
657 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 265 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.