Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In Experimental Otherwise, Benjamin Piekut takes the reader into the heart of what we mean by "experimental" in avant-garde music. Focusing on one place and time--New York City, 1964--Piekut examines five disparate events: the New York Philharmonic's disastrous performance of John Cage's Atlas Eclipticalis; Henry Flynt's demonstrations against the downtown avant-garde; Charlotte Moorman's Avant Garde Festival; the founding of the Jazz Composers Guild; and the emergence of Iggy Pop. Drawing together a colorful array of personalities, Piekut argues that each of these examples points to a failure and marks a limit or boundary of canonical experimentalism. What emerges from these marginal moments is an accurate picture of the avant-garde, not as a style or genre, but as a network defined by disagreements, struggles, and exclusions.