Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
What does it mean to display war? Examining a range of different exhibitions in Britain, Canada and Australia, Jennifer Wellington reveals complex imperial dynamics in the ways these countries developed diverging understandings of the First World War, despite their cultural, political and institutional similarities. While in Britain a popular narrative developed of the conflict as a tragic rupture with the past, Australia and Canada came to see it as engendering national birth through violence. Narratives of the war's meaning were deliberately constructed by individuals and groups pursuing specific agendas: to win the war and immortalise it at the same time. Drawing on a range of documentary and visual material, this book analyses how narratives of mass violence changed over time. Emphasising the contingent development of national and imperial war museums, it illuminates the way they acted as spaces in which official, academic and popular representations of this violent past intersect.