Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Alison Holland's innovative book fills a gap in Beauvoir studies by focusing on the writer's frequently neglected novels and short stories, L'Invitée, Les Mandarins, Les Belles Images, and La Femme rompue. In illuminating the density and rich complexity of Beauvoir's style, Holland challenges the often accepted view that Beauvoir's writing is flat, detached, and controlled, revealing, rather, that her prose is frequently disrupted and inflected by forceful emotion. Holland shows that excess and transgression are intrinsic qualities of the texts, and argues that Beauvoir's textual strategies duplicate madness in her fiction. Holland's reading of Beauvoir's fiction demonstrates the extent to which Beauvoir's fiction undermines an ideologically patriarchal position on language. Her study is important not only for its re-evaluation of Beauvoir as a fiction writer but for its contribution to the wider debate on madness and literature.