Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book examines the role of government intervention in economic affairs by looking at the case of airside airport congestion. There has been movement in the U.S. in the past few decades towards the use of market mechanisms to achieve public policy and planning ends. This book looks at how those ideas have manifested themselves in the airline industry and affected proposed policy solutions for the problem of airport congestion. The first part of the dissertation provides a brief history of government intervention in economic affairs and some background on the airline industry. This is followed by two literature reviews; the first regarding airline deregulation and the second airport peak pricing, which is the most commonly proposed solution to airport congestion. These reviews show flaws in the theoretical basis for reliance on pricing mechanisms rather than regulatory ones. An examination of Boston, New York and London reveals that peak pricing at airports has not been used as a market mechanism, but rather as a regulatory policy cloaked in the language of the market. This leads to the conclusion that more comprehensive approaches to solving airport congestion are needed.