Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending aan op alles gedurende de hele maand januari.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel
Omschrijving
La présente étude visait à déterminer la différence possible entre les performances de deux groupes différents de bilingues (bilingues dominants et bilingues/billettrés équilibrés) par rapport à leurs performances sur deux ensembles de compétences, à savoir le BICS (Basic Interpersonal Communicative Skill) et le CALP (Cognitive Academic Language Proficiency). L'étude visait également à déterminer l'interdépendance possible de ces compétences selon la théorie de la compétence sous-jacente commune, proposée par Cummins (1979). L'hypothèse a été émise que différents types de bilingues ont les mêmes résultats aux tests de lecture en tant que compétence CALP et d'expression orale en tant que compétence BICS. Un nombre total de 96 étudiants de haut niveau en EFL des universités du Kurdistan, en Iran, et de Salahaddin, en Irak, ont été inclus dans l'étude. Cinquante-deux (28 femmes, 24 hommes) étaient des étudiants kurdes-arabes bilingues de l'université de Salahaddin au Kurdistan, en Irak. Les 44 autres (12 femmes, 32 hommes) étaient des étudiants bilingues kurde-persan en anglais de l'université du Kurdistan au Kurdistan, en Iran. La tranche d'âge des sujets était de 21 à 24 ans. La typologie des langues, l'âge, l'origine linguistique et le sexe sont restés constants.