Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
In international business, notions of homogeneity and standardisation are seen as synonymous with globalisation. One world is equated with one language and English, portrayed as the global lingua franca, is promoted as the language of business. Using Jean Baudrillard's theory of the cyclic superposition of the singular, universal and global as a framework and applying it to the case of New Zealand-French business communications, this book questions the beliefs underpinning Anglophone reliance on English in the postmodern business world. Examining historical shifts in attitudes to language, it argues that the universal ideals of unity and openness popularly associated with globalisation are myths. It shows that foreign languages receive little attention in the international business literature and that much of the cross-cultural advice for France is outdated and misleading. This book also offers a diachronic and synchronic view of the use of and attitudes to foreign languages in New Zealand business and provides, as a counterpoint, the views of French customers. It will interest people in Communications, Business, Foreign Languages and Linguistics.