• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Everyday Thoughts about Nature

A Worldview Investigation of Important Concepts Students Use to Make Sense of Nature with Specific Attention of Science

W W Cobern
€ 153,95
+ 307 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Dr. Olcbee Lee SchoolofEducation, UniversityofMiami Coral Gables, Florida 33124 I remember my excitement and appreciation several years ago when I first read World View Theory and Science Education Research by Bill Cobern (1991). It was a comprehensive, theoretical discussion ofworldview theory in science education. I am delighted to see that Cobern has taken the next step to provide empirical accountsofworldview in Everyday Thoughts about Nature. . The primary goal of the book is to understand how typical- ninth grade students and their science teachers think about Nature or the natural world, and how their thoughts are related to science. In pursuing this goal, the book raises a basicquestion about the purpose ofscienceeducationfor the public: Should science education seek to educate "scientific thinkers" in the pattern of the science teachers? Or, should science education seek to foster sound science learning within the matrices ofvari- ous cultural perspectives? (p. 3) The answer to this question becomes clear, thanks to Cobern's excellent research and persuasivearguments. First, this research takes a humanistic approach in understanding what students and teachers think about Nature "through the language and ideas voluntarily expressed" (p. I). The research used multi- directional prompts and encouraged students and teachers to speak freely and at length in any directions they wished. This humanistic approach is stated clearly: "[T]he research seeks to illuminate some of the various ways in which students think aboutNature withoutjudging eventhe most unorthodox perspectives" (p. 14).

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
166
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 9

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780792363446
Verschijningsdatum:
30/06/2000
Uitvoering:
Hardcover
Formaat:
Genaaid
Afmetingen:
156 mm x 234 mm
Gewicht:
430 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 307 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
LANG LEVE LEZEN

Ontmoet topauteurs in onze winkels

tijdens het Feest van het Boek van 24 t.e.m. 26 oktober
LANG LEVE LEZEN
Feest van het Boek
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-bookactie korting
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.