Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This book is the first comparative study of the novels written by five German-speaking women - Anna Gmeyner, Selma Kahn, Hilde Spiel, Martina Wied and Hermynia Zur Mühlen - who had to flee National Socialist Central Europe. Gmeyner, Spiel, Wied and Zur Mühlen found refuge in Britain and thus added - together with male colleagues such as Stefan Zweig and Robert Neumann - an important but rarely investigated new dimension to the British literary landscape. The aim of this study is to reassess the women refugee writers' narrative strategies and integrate their work within feminist literary studies. The author investigates the five writers' narrativisation of everyday life, used to subvert the dominant discourse, and their portrayal of the intersection between class, racial and gender oppression. She also shows their innovative ways of picturing the gendered tension between the experiences of exile and exile as a modernist metaphor as well as their search for ways to refute the Nationalist Socialist rewriting of history. The book situates the novels within the theoretical discussions surrounding exile studies, social history and women's writing.