Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The Second Vatican Council (1962-1965) has forced Evangelical theology to rethink its own perception and analysis of Roman Catholicism. Many Evangelical theologians have attempted to grapple with the new Roman Catholic outlook and the ecumenical challenges it brings. After describing the theological contours of Evangelicalism, the book critically surveys the works on Roman Catholicism by Gerrit Berkouwer, Cornelius Van Til, David Wells, Donald Bloesch, Herbert Carson, John Stott, and two on-going international dialogues between Evangelicals and Catholics. The Evangelical appraisal of Roman Catholicism has in general suffered from a lack of systemic awareness in dealing with it. The prevailing approach has been marked by an interpretative atomism, and the last two chapters propose the formulation of an Evangelical systemic analysis. First, by supporting the feasibility of the category of system as applied to Roman Catholicism, thus developing the basic theological hermeneutics proposed by Abraham Kuyper. Second, by indicating in the Roman Catholic articulations of the relationship between nature and grace and in the ecclesiological self-understanding of the Roman Church the two main theological foci of the system.