Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This new history of partition and South Asian cinema is narrated through the careers of émigré film personnel, as well as through the distinctive genres and ancillary ventures that accompanied the aftershocks of partition. Moving beyond arguments about social contingency and political intent, the book suggests that the creative energies, production and subsequent circulation of popular cinema can offer fresh insights into partition. Pointing to regional connections across national boundaries, this book asserts that the cinemas of India and Pakistan must be explored in tandem to uncover the legacy of partition for the culture industries of the region, one that is not hewn out of national erasures. The leitmotifs of émigré personnel, gossip and satire in film print culture, the partisan repertoire of a theatre company, the film genres of the Muslim social, romantic comedies and charba (remakes), and the unruly film archives of postcolonial nation-states, when accessed through the lens of a divisive decolonization, reveal the parallaxes and confabulations of the 'national' on both sides.