Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  1. Boeken
  2. Non-fictie
  3. Geschiedenis
  4. Oorlog
  5. European Football During the Second World War

European Football During the Second World War

Training and Entertainment, Ideology and Propaganda

Paperback | Engels | Sport, History and Culture | nr. 8
€ 69,45
+ 138 punten
Levertermijn 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

When German troops marched into Poland on 1 September 1939, this also affected sport - sometimes dramatically. Official propaganda no longer viewed football as a game that was played for fun, but one that could be instrumentalized for political goals and military strategy. Due to the unpredictability of the game, football did not appear to be well suited to such a purpose. However, as the sport was able to create a politically neutral space that offered exciting entertainment and an escapist distraction, it was eminently important for the dictatorship. Soldiers and the civilian population benefited from this, as did the National Socialist regime itself. Football was vital for the war effort and also helped to stablilize the system precisely because it was not a vehicle for political propaganda. In this edited volume, an international team of authors examines the development of football during the Second World War in a dozen European states. The volume concludes with essays on the representation of the topic in the arts and the media.

Specificaties

Betrokkenen

Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
510
Taal:
Engels
Reeks:
Reeksnummer:
nr. 8

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781788744744
Verschijningsdatum:
19/12/2018
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
147 mm x 224 mm
Gewicht:
748 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 138 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.