Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
The period since 1945 has been a transformative era for the fashion industry. Over the course of seventy years, the fashion world has moved from celebrating the craftsmanship of haute couture to revelling in ever-changing fast-fashion. This volume examines the transition from the old system to the new in a series of case studies grouped around three major themes. Part I focuses on Paris as a creative hub, aiming to understand how the birthplace of haute couture adapted to late-twentieth-century developments. Part II considers the retailer's role in shaping taste, responding to consumer expectations and disseminating fashion merchandise. Part III looks to alternative visions of the European fashion system that have appeared in unexpected places. The volume is highly interdisciplinary, covering design history, cultural anthropology, ethnography, management studies and the cultural history of business.