Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Written in a clear, easy-to-follow style, Ethnography in Organizations evaluates the wide range of ethnographic research that has been--and continues to be--conducted in organizations. Beginning with the classic definition of bureaucracy and rational organization presented by Max Weber, author Helen B. Schwartzman analyzes three main paradigms--functional studies, structural analyses, and interpretive research. Using the Hawthorne Study as a starting point, this useful volume explores such topics as the roles and methods used by organizational ethnographers, the problems and prospects for conducting fieldwork in organizations, the "incorporation" of American life, and the role that everyday, but often overlooked, routines play in the production and reproduction of organizations, institutions, and society. Replete with vivid examples and illustrations taken from both public and private sector settings, Ethnography in Organizations is a must for anyone conducting research in an organizational setting.