Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Onze Vivlio e-readers ondervinden momenteel synchronisatieproblemen. We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Ethnography

Principles in Practice

Martyn Hammersley, Paul Atkinson
Paperback | Engels
€ 54,45
+ 108 punten
Uitvoering
Levering 1 à 2 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Now in its fourth edition, this leading introduction to ethnography has been thoroughly updated and substantially rewritten. The volume offers a systematic introduction to ethnographic principles and practice, and includes a new chapter on 'Ethnography in the digital world'.

The authors argue that ethnography is best understood as a reflexive process. This requires recognition that social research is part of the world that it studies, and demands that researchers reflect on how they shape both data and analysis. Starting in Chapter 1 with an outline of the principle of reflexivity, against the background of competing research philosophies, the authors go on to discuss the main features of ethnographic work, including:

  • the selection and sampling of cases
  • the problem of access
  • field relations and observation
  • interviewing
  • the use of documents
  • recording and organizing data
  • the process of data analysis and writing research reports.

There is also consideration of the ethical issues involved in ethnographic research. Throughout, the discussion draws on a wide range of illustrative material from classic and more recent studies, within a global context. The new edition of this popular textbook will be an indispensable resource for undergraduate and postgraduate students, and for all researchers using ethnographic methods in the social sciences and the humanities.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
280
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9781138504462
Verschijningsdatum:
25/04/2019
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
174 mm x 246 mm
Gewicht:
485 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 108 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.