Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
Ethnoecology has blossomed in recent years into an important science because of the realization that the vast body of knowledge contained in both indigenous and folk cultures is being rapidly lost as natural ecosystems and cultures are being destroyed by the encroachment of development. Ethnobotany and ethnozoology both began largely with direct observations about the ways in which people used plants and animals and consisted mainly of the compilation of lists. Recently, these subjects have adopted a much more scientific and quantitative methodology and have studied the ways in which people manage their environment and, as a consequence, have used a much more ecological approach. This manual of ethnobotanical methodology will become an essential tool for all ethnobiologists and ethnoecologists. It fills a significant gap in the literature and I only wish it had been available some years previously so that I could have given it to many of my students. I shall certainly recommend it to any future students who are interested in ethnoecology. I particularly like the sympathetic approach to local peoples which pervades this book. It is one which encourages the ethnobotanical work by both the local people themselves and by academically trained researchers. A study of this book will avoid many of the arrogant approaches of the past and encourage a fair deal for any group which is being studied. This manual promotes both the involvement oflocal people and the return to them of knowledge which has been studied by outsiders.