Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Door een staking bij bpost kan je online bestelling op dit moment iets langer onderweg zijn dan voorzien. Dringend iets nodig? Onze winkels ontvangen jou met open armen!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
English summary: Should we develop an ethical system that addresses not just the good and bad that we do intentionally, but also the collateral unintended effects of our actions? Do traditional face-to-face ethics apply fairly to external interactions? The mix of innocence and responsibility that is characteristic of external effects calls for the elaboration of an ethics of externalities, an ethics for society at large. French description: Il arrive que nous fassions du bien ou du mal aux autres. Mais il arrive aussi que nous fassions certaines choses qui se revelent faire du bien ou du mal a d'autres gens, plus ou moins eloignes de nous dans l'espace et dans le temps, dont le visage et la vie nous sont inconnus. Ces biens et ces maux, qui sont des effets collateraux ou externes de nos actions, supportent-ils un traitement moral comparable a celui que nous reservons aux biens et aux maux que nous faisons deliberement aux autres? L'ethique traditionnelle des interactions de face a face peut-elle s'appliquer sans injustice aux interactions collaterales ou externes? Le melange d'innocence et de responsabilite qui est caracteristique des nuisances comme des bienfaits externes plaide pour l'elaboration d'une ethique des externalites, une ethique faite pour la vie dans la Grande societe, une ethique qui ne fasse plus systematiquement payer les pollueurs, mais aussi, et peut-etre d'abord, les pollues.