Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Bedankt voor het vertrouwen het afgelopen jaar! Om jou te bedanken bieden we GRATIS verzending (in België) aan op alles gedurende de hele maand januari.
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Ethics Management in the Public Service

A Sensory-based Strategy

Liza Ireni-Saban, Galit Berdugo
€ 85,45
+ 170 punten
Uitvoering
Levering 2 à 3 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
In januari gratis thuislevering in België (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Ethics Management in the Public Service offers a new perspective for ethics management in the Public Administration. The traditional approaches, relying on codified rules, regulations, and guidelines, have not yielded the results expected of them and have not managed to serve as an effective tool in the hands of public administrators struggling with ethical and moral questions. Unlike Code-based training strategies, focusing on the written word and its application in real-life situations, the authors introduce a sensory-based strategy to sharpen public administrators' senses. This type of training would first aim to help the public administrators become conscious of the use of their senses in a routine manner, not necessarily limited to ethical issues. Once an individual becomes more conscious of his or her acts and thinking process, they can better understand their motives, and again attempt to modify their conduct if and when necessary.

This book holds that sensory-based metaphors are an important device in applying the hermeneutic approach to ethics management in the public service, as they can enhance new understandings about the extent to which particular ethical principles might be disabling. Using metaphors as a management tool of public service ethics helps to communicate public values and ethical guidelines to public administrators.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
146
Taal:
Engels
Reeks:

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780367026608
Verschijningsdatum:
7/06/2019
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
152 mm x 229 mm
Gewicht:
226 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 170 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
SOLDEN

30% korting

op een mooie selectie boeken en papierwaren
SOLDEN
Solden: 30% korting op boeken en papierwaren
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.