• Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten
  • Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
  • Gratis thuislevering in België vanaf € 30
  • Ruim aanbod met 7 miljoen producten

Ethics in Marketing

International Cases and Perspectives

Patrick E Murphy, Gene R Laczniak
Paperback | Engels
€ 116,95
+ 233 punten
Uitvoering
Levering 1 à 4 weken
Eenvoudig bestellen
Veilig betalen
Gratis thuislevering vanaf € 30 (via bpost)
Gratis levering in je Standaard Boekhandel

Omschrijving

Understanding and appreciating the ethical dilemmas associated with business is an important dimension of marketing strategy. Increasingly, matters of corporate social responsibility are part of marketing's domain.

Ethics in Marketing contains 20 cases that deal with a variety of ethical issues such as questionable selling practices, exploitative advertising, counterfeiting, product safety, apparent bribery and channel conflict that companies face across the world. A hallmark of this book is its international dimension along with high-profile case studies that represent situations in European, North American, Chinese, Indian and South American companies. Well known multinationals like Caterpillar, Coca Cola, Cadbury and Facebook are featured. The two introductory chapters cover initial and advanced perspectives on ethical and socially responsible marketing, in order to provide students with the necessary theoretical foundation to engage in ethical reasoning. A decision-making model is also presented, for use in the case analyses.

This unique case-book provides students with a global perspective on ethics in marketing and can be used in a free standing course on marketing ethics or marketing and society or it can be used as a supplement to the readings for other marketing classes.

Specificaties

Betrokkenen

Auteur(s):
Uitgeverij:

Inhoud

Aantal bladzijden:
192
Taal:
Engels

Eigenschappen

Productcode (EAN):
9780415783521
Verschijningsdatum:
2/03/2012
Uitvoering:
Paperback
Formaat:
Trade paperback (VS)
Afmetingen:
173 mm x 244 mm
Gewicht:
362 g
Standaard Boekhandel

Alleen bij Standaard Boekhandel

+ 233 punten op je klantenkaart van Standaard Boekhandel
E-BOOK ACTIE

Tot meer dan 50% korting

op een selectie e-books
E-BOOK ACTIE
E-book kortingen
Standaard Boekhandel

Beoordelingen

We publiceren alleen reviews die voldoen aan de voorwaarden voor reviews. Bekijk onze voorwaarden voor reviews.