Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
We gebruiken cookies om:
De website vlot te laten werken, de beveiliging te verbeteren en fraude te voorkomen
Inzicht te krijgen in het gebruik van de website, om zo de inhoud en functionaliteiten ervan te verbeteren
Je op externe platformen de meest relevante advertenties te kunnen tonen
Je cookievoorkeuren
Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Afhalen na 1 uur in een winkel met voorraad
Gratis thuislevering in België vanaf € 30
Ruim aanbod met 7 miljoen producten
Wil je zeker zijn dat je cadeautjes op tijd onder de kerstboom liggen? Onze winkels ontvangen jou met open armen. Nu met extra openingsuren op zondag!
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
A volume in Ethics in Practice Series Editors Robert A. Giacalone, Temple University and Carole L. Jurkiewicz, Louisiana State University The daily process of public service provision and administration is filled with value judgments and value trade-offs, and the safeguarding of just and fair processes is key to the public's trust in governing institutions. In crises, public decision-makers face complex ethical judgments under great uncertainty, timepressure, and heightened public scrutiny. A lack of attention to the ethical dimensions of crises has lead decision-makers to long-shadow crises that never reach closure. Furthermore, crises triggered by unethical conduct by public officials steadily feed people's cynicism about politicians and bureaucracy. The fact that decision-makers often are judged on how they dealt with ethical issues in crises further underlines the importance of this topic. Little scholarly attention had been paid to how ethics play into and are dealt with in situations when they matters most - in crises. In order to improve government performance we need to analyze the ethical dilemmas and normative challenges that face practitioners in crises. This book meets this challenge by presenting a public policy framework for analyzing the ethical dilemmas in crises and introduces ten empirical chapters written by prominent public administration and crisis management scholars. The cases reviewed include Abu Ghraib, the 9/11 Commission, the 2008 Financial Crisis and the Memorial Hospital Tragedy during Hurricane Katrina. Building off the empirical focus on inherent ethical challenges in crises and actor ethics in evaluation and judgment, the concluding chapter outlines important lessons about criteria for crisis decision-making and strategies, the poisoned apple of bureaucratic discretion, and the nature of post-crisis evaluations. The book is geared toward students, scholars, and practitioners concerned with public management, public sector ethics, public policy, crisis management, and the implication of these factors on business and corporate crisis management.