Standaard Boekhandel gebruikt cookies en gelijkaardige technologieën om de website goed te laten werken en je een betere surfervaring te bezorgen.
Hieronder kan je kiezen welke cookies je wilt inschakelen:
Technische en functionele cookies
Deze cookies zijn essentieel om de website goed te laten functioneren, en laten je toe om bijvoorbeeld in te loggen. Je kan deze cookies niet uitschakelen.
Analytische cookies
Deze cookies verzamelen anonieme informatie over het gebruik van onze website. Op die manier kunnen we de website beter afstemmen op de behoeften van de gebruikers.
Marketingcookies
Deze cookies delen je gedrag op onze website met externe partijen, zodat je op externe platformen relevantere advertenties van Standaard Boekhandel te zien krijgt.
Je kan maximaal 250 producten tegelijk aan je winkelmandje toevoegen. Verwijdere enkele producten uit je winkelmandje, of splits je bestelling op in meerdere bestellingen.
This is the definitive companion to the study of ethics. It provides students with an accessible, comprehensive and philosophically rigorous introduction to the major thinkers, issues and debates. Ideal for use on undergraduate courses, but also of lasting value for postgraduate students, the structure and content of this textbook closely reflect the way ethics is studied.
Thematically structured, the text provides a historical overview of the subject and a comprehensive introduction to the main branches of ethics: meta-ethics, normative ethics and applied ethics. The book also includes coverage of key aspects of value-theory and key issues concerning agency and moral responsibility. It applies ethics to contemporary issues such as climate change, the environment, development, poverty and war. Crucially, the book encourages students to do ethics for themselves, equipping the reader with a wide-ranging grasp of the discipline in all its central areas of contemporary study and reflection.
Robin Attfield's cogent and thorough analysis is supplemented by student-friendly features, including chapter summaries, study questions, exercises, and a comprehensive guide to further reading and other resources.